Veelgestelde vragen

In samenwerking met onze klantenservice hebben we een pagina opgesteld met de veelgestelde vragen, beter bekend als de FAQ. Staat je vraag er niet tussen stuur ons dan een berichtje via de contactpagina.

Een kaartje toevoegen

Wil jij een plant cadeau geven met een persoonlijk boodschap erbij? Dat kan!

Bij je bestelling kan je gemakkelijk een kaartje toevoegen. Dit is een ontzettend leuke toevoeging aan je bestelling, wanneer je deze cadeau doet. Op deze kaartjes kan je een persoonlijke boodschap schrijven. Dit kaartje drukken we op papier gemaakt met bloem- en plantresten. Dit leuke kaartje kost slechts €1,99!

plantje kaart

Is het op voorraad?

De kamerplanten en grote planten zijn over het algemeen op voorraad dankzij ons grote netwerk van kwekers en leveranciers. Bij de tuinplanten kan het helaas wel eens voorkomen dat ze niet leverbaar blijken te zijn. Mocht dit zo zijn, zal de order zonder deze plant worden verzonden. Dan zal onze klantenservice contact met je opnemen en zal het aankoopbedrag van deze plant gecrediteerd worden.

Doordat onze planten vers van de kweker komen, zijn er vele voordelen, namelijk:

  • Een veel groter assortiment dan het tuincentrum
  • De beste kwaliteit door kwaliteitsafspraken met de kwekers
  • Goede prijzen, doordat we zelf geen voorraad hoeven houden
  • Verse producten
De orderbevestiging

Orderbevestiging

Nadat jouw bestelling en betaling succesvol zijn afgerond ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

IDEAL

 

Je betaalt met iDEAL veilig en snel zonder extra transactiekosten, vanuit het programma van jouw eigen bank. Om gebruik te kunnen maken van iDeal is registratie niet nodig. Bankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, Revolut, SNS, Svenska Handelsbanken, Triodos Bank of Van Lanschotis is wel noodzakelijk.

 

Creditcard

 

Betaal eenvoudig met de vertrouwde creditcards van Visa, Mastercard & American Express. Bij betaling met creditcard zorgt Buckaroo voor een beveiligde verbinding.

 

Paypal

 

Betaling via PayPal is eenvoudig en snel. Je hebt alleen een wachtwoord en account nodig voor het voltooien van de transactie. PayPal biedt de mogelijkheid om je bankrekening aan een PayPal-rekening te koppelen. Wanneer je via PayPal betaalt worden je financiële gegevens niet bekend bij Plantje.nl. Let erop dat je tegoed hebt op je PayPal rekening. De verwerking van de betaling kan anders langer duren (tot een week).

 

Klarna

 

Met Klarna kun je jouw bestellingen achteraf betalen. Binnen Europa is Klarna een gevestigde naam en bieden wij onze klanten de mogelijkheid aan om onze producten te kopen en later te betalen binnen 30 dagen.

 

Billie

 

Met de betaalmogelijkheid Billie bieden wij onze zakelijke kopers de mogelijkheid om te betalen per factuur via bankoverschrijving binnen 30 dagen.

 

Webshop Giftcard

 

Je kunt jouw Webshop Giftcard eenvoudig als betaalmiddel inwisselen tijdens het bestelproces. Wanneer je gaat betalen, kies je op de pagina met betaalmethodes (de laatste stap van de checkout) voor de betaalmethode: Webshop Giftcard. Je vult vervolgens de unieke code van jouw cadeaukaart in en de betaling wordt voltooid. Het bedrag wordt automatisch van de Webshop Giftcard afgeschreven.

 

Plantje.nl Giftcard

 

Heb je een giftcard van Plantje.nl? Deze kun je verzilveren in de winkelmand, onder het kopje: ‘Kortingscode / Plantje cadeaubon’. Klik daarna op ‘waardebon toepassen’ en jouw giftcard wordt direct verrekend.

 

Bancontact

 

Bancontact is het Belgische alternatief voor iDeal en werkt op dezelfde wijze. Bij het betalen kies je voor Bancontact en selecteer je jouw eigen bank. Daarna word je doorgeleid naar een omgeving van jouw bank.

 

Apple pay

 

Apple Pay is een snelle, veilige en eenvoudige betaalmethode voor Apple gebruikers die klanten kunnen gebruiken om moeiteloos af te rekenen op jouw website. Met één tik of Face ID/Touch ID kunnen klanten hun betaling afronden.

Het bestelproces

Wil je online een plant kopen of wil je meerdere planten online kopen bij ons? Dat doe je eenvoudig en vertrouwd bij Plantje.nl. Hieronder een beschrijving van hoe het bestelproces verloopt.

Ik ben nog geen klant bij Plantje.nl

Om te kunnen bestellen hebben we een aantal gegevens van je nodig. Daarom vragen we je een persoonlijk Plantje.nl account aan te maken. Met je Plantje.nl account heb je toegang tot jouw klantgegevens en regel je alles direct online. Je kunt je registreren via “aanmelden” bovenaan de pagina. Na de aanmelding krijg je een bevestiging en kun je inloggen.

Ik heb al een Plantje.nl account

Heb je al een Plantje.nl account, dan kies je bovenaan de homepage voor “inloggen” en log je in met je e-mailadres en je zelf gekozen wachtwoord.

Nadat je bent ingelogd volg je de onderstaande stappen.

1. Kies je artikel(en) en plaats ze in de winkelwagen.

2. Wanneer je klaar bent met winkelen, controleer je je bestelling in de winkelwagen.

3. Controleer vervolgens je persoonlijke gegevens en ga naar de volgende pagina. Controleer je adres en kies indien nodig een ander afleveradres. (Klik hiervoor het hokje ‘verzenden naar een ander adres’ aan.) Je hebt hier ook de mogelijkheid om een wenskaart met een persoonlijke boodschap bij de bestelling te voegen.

4. Kies de bezorgdatum. Dit is niet mogelijk bij alle producten.

Je ontvangt automatisch een e-mail met de bevestiging van de bestelling. Wanneer het product verzonden wordt krijg je hier een mail van met de factuur.

Alle getoonde producten zijn in principe leverbaar, ons assortiment wordt dagelijks ge-update. Mocht het, door welke oorzaak dan ook, voorkomen dat wij jouw bestelde product niet binnen de gestelde termijn kunnen leveren, dan krijg je daarover van ons bericht en krijg je het geld teruggestort.

Zijn er ondanks deze uitleg nog onduidelijkheden of heb je een probleem met je account, stuur dan een e-mail aan onze klantenservice.

Zakelijk planten kopen

Voor het zakelijk aankopen van planten kun je tijdens het afrekenen netjes je bedrijfsgegevens invoeren. Je ontvangt dan ook netjes via de mail een factuur. Heb je een aanvraag met wat grotere aantallen dan kun je ons altijd even contacten via de bedrijven pagina.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.