Levertijd en bezorging

Wij bezorgen jouw bestelling op de dag die jou goed uitkomt. In de checkout wordt een kalender getoond, waar je zelf een bezorgdag kunt kiezen. Wil je deze zo snel mogelijk ontvangen? Wij kunnen jouw bestelling doorgaans binnen 1 werkdag verzenden.

Levertijden Nederland en België

In Nederland gelden de volgende levertijden: Op maandag t/m vrijdag vóór 15:00 uur besteld, morgen in huis! Plaats je jouw bestelling vrijdag na 15:00 uur of in het weekend? Dan wordt jouw pakket op dinsdag geleverd.

Wordt het pakket in België geleverd? Dan gelden de volgende bezorgtijden: Op maandag t/m donderdag vóór 12:00 uur besteld, morgen in huis! Bestel je na donderdag 12:00 uur, dan verschuift het eerstvolgende bezorgmoment naar dinsdag. Komt de eerstvolgende bezorgdag niet uit? Dan kun je in de checkout een andere bezorgdag kiezen.

Alles op een rij

Nederland:

België:

  • Ma-do voor 15:00 uur besteld = morgen in huis
  • Zorgvuldige bezorging door Packs
  • Kies zelf de bezorgdag!

Waddeneilanden:

  • Ma-vrij voor 15:00 uur besteld = morgen in huis*
  • Zorgvuldige bezorging door Packs

*Houd er rekening mee dat de bestelling soms een dag later kan arriveren.

Transport

Alle planten worden bezorgd door Packs of Your Brand Delivery, verpakt in een plantvriendelijke verpakking of zelfs verpakkingsvrij! Your Brand Delivery bezorgt verpakkingsvrij binnen Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. In België en op de Waddeneilanden worden planten door Packs bezorgd, in een stevige verpakking. De potten worden hierin goed vastgezet zodat ze niet kunnen bewegen. Ook de bladeren worden beschermd tijdens het vervoer.

Laat je de bestelling bij een ander bezorgen, bijvoorbeeld als cadeau? Dan kun je hier eventueel een persoonlijk kaartje aan toevoegen, zodat de ontvanger direct weet dat jij het hebt gestuurd.

Bezorgmoment

Transport via Your Brand delivery (Nederland)

Bezorging vindt plaats op de gekozen dag tussen 14:00 en 22:00 uur. Op de bezorgdatum ontvang je een e-mail met een bezorgvenster van 2 uur (bijvoorbeeld: tussen 15:00 uur en 17:00 uur) voor diezelfde dag. Je ontvangt ook een link naar een live track & trace pagina.

Zodra de bezorger onderweg is, kun je via de live track & trace pagina de volgende informatie inzien:

    • Hoeveel bezorgingen er nog voor je zijn
    • Een verkort tijdsvenster dat automatisch wordt bijgewerkt
    • Is jouw bezorging de eerstvolgende? Dan kun je de bezorger naar je toe zien rijden. Ook wordt het tijdsvenster tot 15 minuten nauwkeurig bijgewerkt.
    • Bij de aflevering ontvang je jouw planten niet in een afgesloten doos met verpakkingsmaterialen, maar in een krat. Je haalt de planten hieruit en geeft de krat direct mee aan de bezorger.

Transport via Packs (België & Waddeneilanden)

Bezorging van de planten vindt plaats op de gekozen dag tussen 08.00 uur en 22.00 uur. Zodra jouw bestelling is overgedragen aan de vervoerder, ontvang je een track & trace mail.

Bij leveringen in België bestaat de mogelijkheid dat pakketten later worden bezorgd dan 18:00 uur. Houd er bij bezorging op de Waddeneilanden rekening mee dat de bestelling een dag later kan arriveren.

FAQ

Ik ben niet thuis op het moment van bezorging, wat nu?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging, wordt er altijd geprobeerd om de bestelling bij de buren af te leveren. Indien aflevering bij de buren niet mogelijk was, neemt onze bezorgdienst het pakket weer mee terug naar het depot. In beide gevallen laat de bezorger een ‘Niet Thuis Bericht’ achter in de brievenbus. Hierop staan de gegevens van de buren bij wie het pakket is bezorgd, of instructies voor het inplannen van een nieuw bezorgmoment. Je ontvangt hier ook een notificatie van per e-mail.

Wat moet ik doen als mijn pakket vertraagd is?

Wij doen er samen met onze vervoerders Packs en You Brand Delivery alles aan om alle bestellingen volgens afspraak te bezorgen. Het kan door onvoorziene omstandigheden of feestdagen mogelijk voorkomen dat er vertraging ontstaat. Plantje.nl is niet verantwoordelijk voor vertraging bij de vervoerder. Meld het alsjeblieft wel aan ons, zodat we dit verder kunnen onderzoeken en verbeteren.

Bezorgen jullie tijdens vorst?

Bij strenge vorst is er een verhoogd risico op kouschade tijdens het transport. Het kan dan voorkomen dat we jouw bestelling een dag of enkele dagen later moeten bezorgen. Bij deze situatie is er sprake van onmacht en moeten wij de kwaliteit van onze planten waarborgen.