Levertijd en bezorging

Wij leveren onze planten vers van de kweker. Zo ontvang je altijd verse planten van hoge kwaliteit, waar je lang van kunt genieten! Om deze kwaliteit en versheid te kunnen garanderen, zijn wij gehouden aan de vaste levertijden van onze kwekers. Afhankelijk van het moment van bestellen kan de levertijd variëren van 1 tot 4 werkdagen.

Let op! Hoewel veruit de meeste pakketten op tijd worden geleverd, kan er een enkele keer vertraging zijn i.v.m. de corona-perikelen. Wanneer je een Kneusjesbox bestelt, kan de bezorging later of eerder plaatsvinden dan de gekozen bezorgdatum. Dit komt doordat Kneusjes niet vers van de kweker worden geleverd zoals de planten uit ons reguliere assortiment. Zodra jouw box aan de vervoerder is overgedragen ontvang je een track & trace mail.

Bezorgtijden

In de checkout wordt een kalender getoond, waar je zelf een bezorgdag kunt kiezen. Bezorging van de planten vindt plaats op de gekozen dag tussen 08.00 uur en 18.00 uur.* Zodra jouw bestelling is overgedragen aan de vervoerder, ontvang je een track & trace mail. Deze kun je een dag vóór de geplande afleverdatum verwachten, rond de middag of het begin van de avond.

Bij leveringen in België bestaat de mogelijkheid dat pakketten later worden bezorgd dan 18:00 uur. Houd er bij bezorging op de Waddeneilanden rekening mee dat de bestelling een dag later kan arriveren. Houd tenslotte rekening met afwijkende bezorgtijden voor Kneusjesboxen, zoals hierboven vermeld.

Planten bezorgen

Alle planten worden bezorgd door GLS, verpakt in een stevige, plantvriendelijke verpakking. Deze is speciaal ontworpen om planten te bezorgen. De potten worden hierin stevig vastgezet zodat ze niet kunnen bewegen. Ook de bladeren worden goed beschermd tijdens het vervoer.

Laat je de bestelling bij een ander bezorgen, bijvoorbeeld als cadeau? Dan kun je hier eventueel een persoonlijk kaartje aan toevoegen, zodat de ontvanger direct weet dat jij het hebt gestuurd.

Vorst

Bij strenge vorst is er een verhoogd risico op kouschade tijdens het transport. Het kan dan voorkomen dat we jouw bestelling een dag of enkele dagen later moeten bezorgen. Bij deze situatie is er sprake van onmacht en moeten wij de kwaliteit van onze planten waarborgen.

Niet thuis?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging, wordt er altijd geprobeerd om de bestelling bij de buren af te leveren. Indien aflevering bij de buren niet mogelijk was, neemt GLS het pakket weer mee terug naar het depot. In beide gevallen laat de bezorger een ‘Niet Thuis Bericht’ achter in de brievenbus. Hierop staan de gegevens van de buren bij wie het pakket is bezorgd, of instructies voor het inplannen van een nieuw bezorgmoment. Je ontvangt hier ook een notificatie van per e-mail.

*Wij doen er samen met onze vervoerder GLS Parcel alles aan om alle bestellingen volgens afspraak te bezorgen. Het kan door onvoorziene omstandigheden of feestdagen mogelijk voorkomen dat er vertraging ontstaat. Plantje.nl is niet verantwoordelijk voor vertraging bij de vervoerder. Meldt het alsjeblieft wel aan ons zodat we dit kunnen onderzoeken en verder kunnen verbeteren.