Levertijd en bezorging
Levertijden Nederland en België
In Nederland & België geldt de volgende levertijd: Wanneer je jouw product bestelt wordt het binnen 1 tot 3 werkdagen bezorgd. Wanneer je een extra grote plant bestelt, kan dit nog iets langer duren vanwege het speciale transport voor deze plant. Dit wordt dan ook aangegeven op de productpagina.
Transport & bezorgmoment
Bestelde planten en/of accessoires worden zorgvuldig voorbereid op verzending. Onze vervoerder, Packs, bezorgt op de gekozen dag tussen 08.00 uur en 18.00 uur. Zodra jouw bestelling is overgedragen aan de vervoerder, ontvang je een track & trace mail.
Bij leveringen in België bestaat de mogelijkheid dat pakketten later worden bezorgd dan 18:00 uur. Houd er bij bezorging op de Waddeneilanden rekening mee dat de bestelling een dag later kan arriveren.
Laat je de bestelling bij een ander bezorgen, bijvoorbeeld als cadeau? Dan kun je hier eventueel een persoonlijk kaartje aan toevoegen, zodat de ontvanger direct weet dat jij het hebt gestuurd.
FAQ
Ik ben niet thuis op het moment van bezorging, wat nu?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging, wordt er altijd geprobeerd om de bestelling bij de buren af te leveren. Indien aflevering bij de buren niet mogelijk was, neemt onze bezorgdienst het pakket weer mee terug naar het depot. In beide gevallen laat de bezorger een ‘Niet Thuis Bericht’ achter in de brievenbus. Hierop staan de gegevens van de buren bij wie het pakket is bezorgd, of instructies voor het inplannen van een nieuw bezorgmoment. Je ontvangt hier ook een notificatie van per e-mail.
Wat moet ik doen als mijn pakket vertraagd is?
Wij doen er samen met onze vervoerder Packs alles aan om alle bestellingen volgens afspraak te bezorgen. Het kan door onvoorziene omstandigheden of feestdagen mogelijk voorkomen dat er vertraging ontstaat. Plantje.nl is niet verantwoordelijk voor vertraging bij de vervoerder. Meld het alsjeblieft wel aan ons, zodat we dit verder kunnen onderzoeken en verbeteren.
Bezorgen jullie tijdens vorst?
Bij strenge vorst is er een verhoogd risico op kouschade tijdens het transport. Het kan dan voorkomen dat we jouw bestelling een dag of enkele dagen later moeten bezorgen. Bij deze situatie is er sprake van onmacht en moeten wij de kwaliteit van onze planten waarborgen.