Retourneren
Niet blij met je bestelling?
Het leveren van je bestelling en het retourneren van een product heeft impact op het milieu. Zorg er daarom voor dat je van tevoren goed kijkt naar de eigenschappen van het product. Ben je niet blij met je bestelling? Laat het onze klantenservice weten! Zij denken graag met je mee naar een passende oplossing en wellicht hoef je je product niet te retourneren.
- Download HIER je retourformulier
Wat gebeurt er met geretourneerde producten?
Gelukkig zijn het aantal bestellingen dat retour komt erg laag. Potten, manden en accessoires worden weer opnieuw verkocht als ze onbeschadigd zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt ons kantoor gedecoreerd met een mooie pot! Als er planten retour gestuurd worden, dan zijn deze helaas vaak niet meer geschikt voor de verkoop. Ze zijn vaak lang onderweg geweest en hebben een tijd buiten of in een koude hal gestaan. Daarom belanden geretourneerde planten bij ons in de groencontainer, waarna ze later gecomposteerd worden bij onze afvalverwerker. Zijn ze nog te redden? Dan bemachtigen ze ook een plekje op ons kantoor.
Hoe kun je retourneren?
Is jouw zending beschadigd geraakt, of voldoet deze om andere redenen niet aan jouw verwachtingen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Je kunt jouw aankoop binnen 14 dagen retourneren, zonder opgaaf van reden. Hier zitten een aantal voorwaarden aan verbonden:
- Bij herroeping, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de standaard leveringskosten terug. Als je voor een duurdere levering gekozen hebt krijg je de standaard leveringskosten terug. In het geval dat je een deel van de bestelling retour stuurt, krijg je de verzendkosten niet terugbetaald. We betalen je terug op de manier hoe je ons betaald hebt. We doen deze terugbetaling wanneer we de producten hebben ontvangen.
- Let op! Wanneer je de planten slecht hebt behandeld kan er waardevermindering in rekening gebracht worden. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor schade door het terugzenden. Verzend de zending daarom in de originele verpakking retour.
- Let op! Bloeiende planten waar de kans op snelle bederving groter is dan bij groene kamerplanten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
- De kosten van de terugzending zijn voor eigen rekening.
- Let er bij het retourneren op dat je jouw eigen naam met het ordernummer aan de retour toevoegt. Stop het in de doos zodat wij weten welke retour van jou komt (of beter nog; schrijf het op de doos!). Zonder deze gegevens is het erg moeilijk om te achterhalen welke zending van jou komt en duurt het langer voordat we je kunnen helpen.
Stuur de track & trace link van je retourzending naar [email protected] zodat we weten waar de zending is. Mocht het pakket onderweg vermist raken, kunnen wij dit onderzoeken.
Retourzendingen kunnen naar het volgende adres worden verzonden:
E-Flora B.V.
Tav: Retouren
Rietwijkeroordweg 52
1432 JE Aalsmeer
Hoe retourneer ik mijn producten op een duurzame manier?
- Probeer het product goed te verpakken, zodat het niet beschadigt tijdens transport.
- Gebruik de originele verpakking waarin je het product kreeg. Als je je product verpakkingsvrij hebt ontvangen, gebruik dan een doos die je nog hebt liggen. tussen de potten om de planten stevig in de doos te bevestigen.
- Voeg alle producten die je wilt retourneren in één doos als dat past.
- Gebruik geen duct tape, maar kraft/papieren tape. Duct tape kan namelijk niet gerecycled worden en kraft tape kan gewoon mee met het oud papier.
- Benoem de reden van je retour (niet verplicht), zodat we onze retouren kunnen reduceren en eventueel klanten beter kunnen informeren over onze producten.